Pénztárgépek – NAV-tájékoztató a Patkós-Cassa károsultjainak adható támogatásról
Budapest, 2014. február 18., kedd (MTI) – Az adóhatóság tájékoztatót tett közzé honlapján a Patkós-Cassa Informatikai Kft. károsultjainak adható támogatásról, amelyben felhívja a figyelmet arra: támogatás annak az üzemeltetőnek adható, aki olyan, 2013. július 26-át követően kötött szerződéssel rendelkezik, amelynek alapján nem helyeztek online pénztárgépet üzembe.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleményében ismerteti: a Nemzetgazdasági Minisztérium rendeletmódosítása nyomán a Patkós-Cassa károsultjainak lehetőségük nyílik arra, hogy az állami adóhatósághoz benyújtott kérelemmel a kft. részére kifizetett összegeknek (előleg, vételár) megfelelő mértékű vissza nem térítendő állami támogatást igényeljenek annak érdekében, hogy az online pénztárgép beszerzésére vonatkozó kötelezettségüket teljesíteni tudják.
A támogatás mértéke a Patkós-Cassa Kft.-vel kötött szerződés alapján a pénztárgép beszerzéshez kapcsolódóan kifizetett összeg, de legfeljebb az új pénztárgép vételárának támogatási tartalommal csökkentett összege lehet – hívja fel a figyelmet az adóhatóság -, s támogatás annak az üzemeltetőnek adható, aki olyan – 2013. július 26-át követően kötött – szerződéssel rendelkezik, amelynek alapján online pénztárgép üzembe helyezésére nem került sor.
A támogatási igényt 2014. február 24-ig lehet benyújtani az állami adóhatósághoz, a határidő jogvesztő.
A Patkós-Cassa Informatikai Kft. viszonteladóként kínált online pénztárgépeket, amelyekre több száz megrendelőtől vett át előleget, a kereskedők azonban a gépet nem kapták meg, a viszonteladó cég pedig elérhetetlenné vált. Az ügyben csalás gyanújával rendőrségi nyomozás folyik.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szombaton bejelentette: a kormány úgy döntött, hogy átvállalja a Patkós-Cassa károsultjainak a befizetését, és jogi úton fellép az eltűnt céggel szemben.