Pénztárgépek – Mától mindenkinek rendelkeznie kell szerződéssel vagy megrendeléssel
Budapest, 2013. október 1, kedd (MTI) – A pénztárgép-cserére kötelezettek mától csak akkor üzemeltethetnek elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgépet, ha van online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződésük, vagy a forgalmazó által visszaigazolt megrendelésük.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nem alkalmaz szankciót azért, mert a nyugtaadási kötelezettséget nem online pénztárgéppel teljesítették, ha a cserére kötelezettek szeptember 3-ig megkérték az üzembe helyezési kódot, és megvan az új gép beszerzésére vonatkozó szerződésük vagy visszaigazolásuk. Az adóhatóság olyan szerződést vagy visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben szerepel az online pénztárgép leszállítására vagy beüzemelésére vonatkozó teljesítési határidő.
Az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgépet legkésőbb az online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezéséig lehet üzemeltetni.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a napokban arra figyelmeztetett, egyre több kereskedőnél tapasztalják, hogy olyan pénztárgépet forgalmaz, amelynek a forgalmazójával valójában nincs szerződéses kapcsolatban, tehát semmi garancia nincsen arra, hogy az általa leszállítani ígért gépeket majd ténylegesen is megkapják a megrendelők.
A tárca ezért fokozott figyelemre intette a pénztárgépcserével érintett vállalkozásokat, egyúttal javasolta, hogy a megrendelést megelőzően minden érintett győződjön meg arról, hogy az értékesítő által ajánlott pénztárgép valóban rendelkezik-e engedéllyel, illetve a megrendelést felvevő kereskedő jogosult e a választott forgalmazó termékének értékesítésére.
Az engedélyezett online géptípusokról a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján lehet tájékozódni.