Mobil eszközökre térnének át a fizetőkártya szolgáltató pénzintézetek
Budapest, 2013. március 3., vasárnap (MTI) – A mobiltelefonos fizetési szolgáltatások felé nyitnak a hagyományos fizetőkártya szolgáltató pénzintézetek – írja a Wall Street Journal online kiadása. A Visa és a MasterCard fizetőkártya szolgáltató vállalatok technológiai együttműködésre léptek a hagyományos plasztikkártyát helyettesítő olyan mobil eszközös fizetési megoldások kifejlesztésére, amelyek lehetővé teszik a vásárlások ellenértékének kiegyenlítését mind az interneten, mind pedig az üzletek pénztárainál.
A MasterCard új MasterPass technológiai platformja lehetővé teszi fizetőkártya tulajdonosoknak kártyaadataik tárolását egy alkalmazáson belül, amellyel fizetéseket lehet lebonyolítani a rendszerbe belépett üzleteknél. Az alkalmazás használói nemcsak a MasterCard, hanem más, konkurens kártyatársaságok, Visa, az Amercian Express és Discover Financial Services kártyaadatait is felvihetik az okostelefonokon, táblagépeken és más eszközökön futó alkalmazásba.
A MasterPass technológiát a New York-i Purchase vállalat mutatta be az idei barcelonai Mobile World Congress mobiltechnológiai seregszemlén. A Visa ugyanitt jelentette be a Samsung Electorincs mobiltelefon gyártóval, valamint a Roam pénztárgép gyártóval létesített együttműködését mobil fizetési technológiák fejlesztésére.
A kártyaforgalmazó pénzintézetek és az internetes értékesítési portálok közös célja a pénzforgalom átterelése készpénzről valamilyen elektronikus formába, lehetőleg saját rendszereiken belül.
A MasterCard MasterPass rendszere egyike azoknak a “digitális pénztárcának” elnevezett új megoldásoknak, amelyek több profil és bankszámlaszám tárolását is lehetővé teszik ügyfeleiknek egy-egy alkalmazáson belül. A Visa novemberben bemutatott hasonló V.me alkalmazásához már több mint ötven bankot nyert meg partnernek. Hasonló utakon indultak el az internetes értékesítési portálok és fizetési szolgáltatásaik, a Google, az eBay és a PayPal is.
Ha szolgáltatók részéről meg is van a készség az átállásra, a felhasználók részéről már kevésbé. A megoldás egyelőre lassú ütemben terjed, részben az értékesítési pontokat üzemeltető ügyfelek csekély adoptálási hajlandósága, részben a szükséges technológiával ellátott okostelefon modellek alacsony száma miatt.